söndag 23 augusti 2015

Vecka 7 klar

Söndag 23/8 Pass 113

Frontböj: 5x142.5PB
Kronlyft: 7x305
Knäböj: 5x175 5x175 5x175
Klossbänk: 6x145PB 6x145
Bänkpress TNG: 10x117.5 9x117.5 9x1175.5 8x117.5
Sida hantel: 3x8x31

Det blev lite ändringar i schemat från och med nu då jag känner mig sliten, ändringen var planerad från vecka 9. Sådant som händer ibland när jag skriver ett schema som jag aldrig kört innan att det blir inte alltid som tänkt så när jag skriver ett så har jag det som grund och sedan får jag anpassa lite under tiden för att det ska bli bättre. För det viktigaste är att prestera i de viktigaste övningarna inte att få med extra många övningar och sett. Så nu återstår att se om det fräschar upp kroppen lite inför de tyngre vikterna som är på väg. Frontböjen gick ändå okej idag men jag minskade en repp idag, kronlyften valde jag också att ta bort en repp då ryggen var ganska sliten. Knäböjarna kändes okej dom börjar bli rätt kämpiga då det är en medel tung vikt. Klossbänken kändes bra i uppvärmningen särskilt 135kg då trode jag att jag skulle få med mig en 7a på 145kg då hade jag blivitt riktigt nöjd men så blev det inte, jag fick till en rätt kass setup det settet. Jag hoppas att klossbänken ska släppa lite sen när jag tar bort klossbänk från fredags passet. Jag är ändå nöjd totalt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar