tisdag 18 augusti 2015

Äntligen på rätt sida 200kg i böj och reppar.

Tisdag 18/8 Pass 110

Knäböj: 7x200PB
Frontböj: 5x130 5x130 5x130
Knäböj: 5x155 5x155 5x155
Sida hantel: 3x10x30

Jag känner mig sliten varje pass, men kanske mest på tisdagar vilket inte känns så konstigt med ben träning på fredag och söndag. Men än så länge fungerar det hyfsat tycker jag. Planen var att efter vecka 9 ta bort fredagens benpass men nu har jag en tanke om att istället för att ta bort frontböj, knäböj, hacksquat och benpress bara ta bort frontböj och knäböj. Sedan på söndagen ta bort benpress och hacksquat. Min förhoppning är att det ska göra mig mindre sliten på det viktigaste benpasset på tisdagar vilket låter rimligt med färre sett på söndagen. Men detta är först vecka 9. Då till dagens pass så är jag inte helt 100% nöjd med alla repps i knäböjen på 200kg, men jag tycker dom ser ganska okej  ut och definitivt så är det framsteg från tidigare. Frontböjen blev med SL stång då det inte finns någon bra ol stång i Lessebo, jag körde dock med klacksko idag efter fått det rådet av wahlander och det kändes bra, ska filma nästa gång för att se hur det ser ut. Men tunga och sega var dom och det var även de avslutande böjarna. Tyvärr blev det ingen plankan idag då jag var själv på gymmet. Jag är nöjd med att klara mig igenom setten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar