söndag 31 maj 2015

Lätt Pass 14dagar kvar till VM

Söndag 31/5 Pass 74

Knäböj: 250kg
Frontböj: 3x70 3x80 2x90 1x100
Bänk 12x40 11x50 10x60 9x70 8x80 7x90 4x100

Jag bestämde att jag skulle ta ett lätt pass, det hör verkligen till ovanligheterna. Men efter mitt lyft i fredags sitter känslan av att vara nöjd fortfarande kvar, samt vissa kroppsdelar verker lite så jag tänkte ge dom lite lugnare för att försöka göra ett bra böjpass på Tisdag förhoppningsvis.Det är helt sjukt men om 2 veckor så tävlar jag på VM, det är fortfarande svårt att förstå. Jag började testa lite lowbar för att göra något annat det kändes inte alls bra så jag körde vanlig böj ändå helt utan rätt inställning just eftersom det bara var ett lekpass 250kg kom ju upp problem fritt men inte så lätt som när jag är i rätt inställning och har fullt krig mot stången såklart. Därefter superlätta frontböj för att försöka tänja lite i underarmarna och försöka få till tyngdlyftar greppet till efter sm när jag ska försöka köra frontböj på allvar. Det var inte skönt i ena underarmen/handleden så det finns jobb att göra så det ska fungera bra. Sedan testade jag lite bänk med min gammla settup bara lätt men det började kännas i axeln redan på 100kg så jag la ner det.

Känslan inför VM i de olika grenarna är såhär.

Knäböjen känns okej, inte alls där jag ville vara när perioden började, men jag har inte lyckats bättre än såhär. Än så länge är tyngsta lyftet på träning 275kg, jag förbättras vanligtvis bäst i böj från träning till tävling så jag hoppas kunna göra 290-295kg då skulle jag vara nöjd. Men det kan definitivt sluta på sämre, jag hoppas gå in på runt 270kg.

Bänkpressen har ju gått katastrofalt, jag vet att jag inte är på VM för att bänka. Men det krävs trots allt en vettig bänk för att kunna få en bra total. Men det är inte mycket att göra något åt, jag har knappt kunnat träna bänk eller bänk relaterade övningar pågrund av en kass axel. Tyngsta jag har gjort på träning är 167.5kg men det har också varit katastrofala vikter vissa pass. Jag har t vå olika setuper jag testat lite emellan den ena blir vikten mycket tyngre, den andra gör att jag får mycket ondare i axeln så det kan sätta stopp på det viset. Jag är nöjd om jag kan gå in på 160kg och lyckas jag få 170kg med på tävlingen så är jag nöjd med bänken även om mitt personbästa ligger på 177.5kg.

Marklyft har som tur gått sjukt bra och det är helt klart det viktigaste, förberedelserna har gått 100% rätt med pb i 7 veckor i rad som ressulterade i 375.5kg på träning. Det finns både fördelar och nackdelar med att dra mark på tävling jämnt emot träning när det gäller att maxa. Men det självklara målet är världsrekord och 375.5kg. Jag vill gå in på 340kg för att sedan gå på Europa Rekordet med ett andra lyft på 360kg.

Nu är det bara 5 träningar kvar innan det blir vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar