fredag 29 maj 2015

Redo för VM 375.5kg i Marklyft

Fredag 29/5 Pass 73

Marklyft: 375.5PB

Idag hade jag besök av smålandsposten just för att jag hade berättat att min plan var att göra detta lyftet och att jag snart ska på VM och det var riktigt kul att dom kom och dokumenterade dagens lyft som blev 375.5kg alltså 0.5kg över gällande världsrekord. Jag kommer länka till det när det kommer Det känns riktigt jävla bra att lyckas med en vikt jag satte för 10 veckor sedan och med 6 personliga rekord på 6 veckor i rad innan det. Marklyft formen är definitivt god nu hoppas jag kunna göra om det när det gäller 14Juni på VM med ett världsrekord på spel. Det finns både saker som gör att man blir bättre på tävling på samma sak som det finns saker som gör det lättare att prestera på träningar för mig. Men det ska definitivt finnas en chans att lyckas och det är mitt självklara mål. Nästa vecka blir det lätt så bara ingångsvikten då. Det var bra tryck på gymmet med träningskompisar som hejade på och Nadja som var nere och kollade så att jag skötte mig sista passet. Det är alltid en härlig känsla när det är 30 tränande på gymmet men nästan ingen lyfter alla bara stannar upp. Jag var inte intresserad av att träna mer efter den urladdningen så det blev pizza istället, jag var nöjd som det var.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar