söndag 10 maj 2015

Landslagsläger +kronlyft

Lördag 9/5 Pass 63

Kronlyft: 4x347.5PB
Bänkpress: 2x140 1x150 1x160

Från lördag till söndag har jag varit på landslagsläger och med mig på denna riktigt härliga helg hade jag Nadja som alltid ställer upp och hjälper mig, det tillsammans med att hon verkligen har ett enormt intresse för sporten klassisk styrkelyft gör att det blir extra kul att ha henne med som sällskap. Det var trevligt att få träffa landslagscoacherna, privata coacher och de övriga tävlande på VM, det är många jag aldrig har träffat innan. Eftersom att jag normalt tränar fredag och söndag så var tanken att bara köra lite bänkpress på landslags träningen därav körde jag ingen direkt laddning inför det passet, jag vätskade inte upp eller la något fokus på att käka tillräckligt. Men när jag väl var där så kändes det inte riktigt rätt att bara latja lite bänkpress, men jag hade ju kört mark dagen innan så jag visste inte riktigt vad jag skulle köra och kunna prestera i. Men valet föll på kronlyft framför att knäböja. Och det gick definitivt över förväntan och jag kom därifrån med en lätt 4a på 347.5kg som är nytt PB med 10kg enligt mina anteckningar i alla fall. Jag kände mig rätt nöjd efter det men Nadja tvingade mig mer eller mindre att leka bänk också och jag körde upp till 160kg jag vet inte hur tung den var men det gör definitivt ont i axeln, men jag tror inte det fans 10kg till då det blir svårt att pressa när det gör ont. Men det finns tid kvar att få på några kg till på stången. Jag fick även lämna ett urinprov för dopingtest som jag nu väntar på svar ifrån.



Söndag 10/5 Pass 64

Benpress: 5x270 5x290 5x310
Hacksquat: 5x140 5x160 5x180

Direkt hemkommen från lägret passade jag på att testa 2 nya övningar som jag har planer på att börja med för att träna ben utan att använda massa rygg som jag gör i knäböjen och det kändes lägligt då jag inte körde några knäböj. Benpressen blev jag inte riktigt vän med jag tycker den maskinen vi har inte är särskilt bra, men den kommer fortsätta få chansen. Hacksquaten kändes bättre och kommer med bli kvar. Planen är att lägga in dom på söndagspasset och inte stressa upp vikterna men ändå öka på varje vecka.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar