tisdag 12 maj 2015

Testade platta skor i böjen

Tisdag 12/5 Pass 64

Knäböj: 2x260
Frontböj: 5x5x70
Benpress: 5x290 5x310 5x320
Hacksquat: 5x80 5x90 5x100
Knäböj med platta skor: 1x225 1x235 1x245

Ja först var det böj där var tvåan verkligen maxtung och inte särskilt snygg heller. Därefter försöker jag öva in tyngdlyftargreppet i frontböj väldigt lätt för det gör så jävla ont i mina stela armar. planen är att lära mig greppet så jag kan köra det ordentligt efter SM: Sedan fortsätter jag med de två benövningarna jag skulle försöka bli stark i detta är dock på andra maskiner.  Inte heller här kändes benpressen som den stämmer och som på andra passet så gillade jag hacksquaten bättre men helvete vilken skillnad på maskiner denna var 100kg riktigt tunga och på den i söndags 180kg ganska lätt men den i söndags var nästan i liggande vinkel så inte så konstigt, men vikten spelar inte så stor roll nu bara jag ökar den så. Jag nämnde ju i ett tidigare inlägg att jag funderade på att testa platta skor, så efter 2.5h benträning så blev det så av en slump, först 60kg och det kändes så bra så 110 åkte på och så fortsatte det så upp till en tung 1a på 245kg, men även att den blev tung så höll sig tekniken likadan. jag har jobbat på tekniken i knäböj i 2år och att byta skor förbättrade den mer än vad de två åren har gjort. Så nu ska jag fixa ett par platta skor och köra med det jag hoppas bara inte jag tappar aldeles för mycket kg på det men det kändes riktigt bra teknikmässigt. Jag ska testa på söndag igen fast från början för att kunna göra en bedömning på vad jag tappar och se så det känns och ser lika bra ut. Men jag är mycket nöjd med dagen och ser fram emot söndagen s böjpass för att se om det fungerar lika bra då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar