fredag 22 maj 2015

Marklyft Raw 2x358kg = 2 repps på 0.5kg över Europa rekordet

Fredag 22/5 Pass 70

Marklyft: 2x358PB
Latsdrag, sälrodd

Dagens pass var mycket bra, redan tidigt kändes det bättre än vad det gjorde förra veckan. Så det var bara att ladda vikter efter min förutbestämda planering 2x358kg som är 0.5kg mer än Europa rekordet i IPF ligger på och även det kom upp med mer kvar i tanken. Nu är jag 17.5kg ifrån mitt mål 375.5kg som krävs för att få världsrekordet i klassisk marklyft med 3 veckor kvar till Klassiska Styrkelyft VM. Nu har jag bara en tung vecka kvar och denna marklyft perioden har gått fruktansvärt bra med nya personbästa sex veckor i rad på sex försök, så nu hoppas jag bara att fullborda denna perioden nästa vecka med ett sjunde och avslutande PB. Såhär har de senaste sex veckorna sett ut V1: 7x295PB V2; 6x307.5PB V3: 5x320PB V4: 4x332.5PB V:5 3x345PB och idag V6; 2x358PB. På plats på gymmet fans även en av de två tjejer som kommer vara mina coacher på VM för att övervaka det hela och heja på, nämligen Nadja Niemelä som dagen till ära var finklädd och invigde tröjan hon ska ha på  VM.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar