söndag 17 maj 2015

Provar platta skor i knäböj

Söndag 17/5 Pass 67

Knäböj: 1x230kg 1x245kg 1x255kg 1x260kg
Kronlyft: 1x330 360BOM
Benpress: 4x300 4x320 4x340 4x360
Hacksquat: 4x200 4x220 4x240
Bänkpress: 2x140 1x155
Biceps, triceps, mage, shruggs


Ja då testade jag knäböj med platta skor, tekniken är inte 100% men riktigt bra för att vara mig. Det känns rätt att böja med platta skor men det var ganska tungt jag körde singlar upp till 260kg. Men här har jag något att jobba vidare ifrån i alla fall. Kronlyften däremot gick katastrofalt 330kg flög upp, men 360kg satt fastspikad. Det var förvånande med tanke på hur bra det har gått i kronlyft men jag var inte stark nog för att rubba 360kg och inga bortförklaringar behövs. Men jag vet inte om att det var när marken blev så pass tung som den blev gjorde att jag inte var stark nog idag eller om det är som jag förväntat mig många pass nu, att jag har försökt välja den höjd att starta i där jag är svag och att jag då är för svag för 360kg i det läget. Jag får se hur det blir med kronlyft nästa vecka det beror nog på hur marken går. Benpressen och hacksquaten blev jag bra vän med idag och dom var ganska roliga får jag säga, dom fungerade också bättre med platta skor och här ska jag fortsätta jaga vikt och förhoppningsvis mer benstyrka. Bänken vill verkligen inte, axeln vill inte alls vara med, jag får till bryggan bättre och bättre men det känns som att armarna får jobba mer och brösten mindre, och mina svaga del är just armarna/tricepsen så där måste jag med jobba på. Men det borde vara skonsammare mot mina sopiga axlar tycker jag om jag lär mig brygga lite bättre så jag kommer fortsätta försöka göra det. Jag kommer nog bara bänka på onsdagar nu medans axlarna strular, och det är så drygt att inte kunna köra verken bänk eller axlar ordentligt men jag försöker köra det jag kan så då blev det lite disco på slutet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar