tisdag 29 september 2015

Knäböj 4x235kg

Tisdag 29/9 Pass 133

Knäböj: 4x235
Frontböj: 2x145 2x145 2x145
Plankan: 3x30x35kg
Marklyft: 1x270 1x290 1x310

I Fredags gick marken riktigt dåligt fick till tre riktiga skitlyft på 330kg och det gjorde mig riktigt förbannad, efter det gick jag ner och drog några 1or på 270kg för speed och att testa lite grejer. På lördagen vaknade jag med ett ordentligt lås i bröstrygg och nacken så jag fick avstå Söndagens pass. På måndagen besökte jag kiropraktorn och ordnade till det. Så till dagens pass blev det 4x235kg i böjen som var helt okej, jag fortsätter bli mer och mer framåtlutad ju tyngre det blir vilket jag hade räknat med också. Men det som är skillnaden nu från innan är att jag tappar inte bröstryggen på dessa vikter så som jag gjorde innan och det är jag nöjd med och ett steg i rätt riktning. Får hoppas att det fortsätter så och så får jag fortsätta jaga styrka i framsida lår och förhoppningsvis så kan det bli lite mer uppräta böj någon gång i framtiden. Jag avslutade med lite mark utan att rulla stången då jag har blivit några kg lättare skulle jag se om det gick och jag ville se hur det kändes med mark efter skitlyften i fredags. Jag tycker att lyften var bättre idag men det är fortfarande knöligt att få till det bra om jag inte rullar stången så det lär fortsätta med rullandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar