fredag 18 september 2015

Marklyft +FILM

Fredag 18/9 Pass 128

Marklyft: 5x317.5
Benpress: 5x410 5x410 5x410
Hacksquat: 4x232.5 4x232.5 4x232.5
Sittande hantelpress: 10x41PB 6x41 5x41
Stångrodd: 8x120PB 7x120 6x120
latsdrag, stångrodd, sittande hantelpress, shruggs

Jag är inte nöjd med marken jag ville haft 6repps och det kanske jag hade klarat men då hade det varit maxtungt och det försöker jag undvika därför stannade jag vid sex repps. När jag ser lyften på film så ser jag stark ut men att jag har tappat explosivitet. Nu är det inte alls samma tryck från starten särskilt inte efter 2 repps. Det ser ut som att slutdraget är bättre än starten nu. Detta är förstås något som oroar mig det lär  straffa sig på tyngre viktet. Jag vet inte om det är att jag har tappat explosivitet eller helt enkelt inte är lika fräsch på fredags passen denna perioden som jag var förra perioden, så det blir att justera mer på tisdagspasset nästa vecka. Först när jag lyckas komma 100% på fredagarna får jag svar på den frågan, har jag tappat explosivitet så har jag väl en tanke på hur jag ska fixa det nästa period och får nog bara gå på styrka denna perioden ut i så fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar