fredag 11 september 2015

PB i Marklyft +Film

Fredag 9/11 Pass 124

Marklyft: 6x310PB
Benpress: 5x405PB 5x405 5x405
Hacksquat: 4x230 4x230 4x230
Sittande hantelpress: 12x38.5PB 7x38.5 7x38.5
Stångrodd: 8x115PB 7x115 7x115
Latsdrag: 9x95 9x95 9x95

Jag var inte helt nöjd med marken till en början, men efter att ha sett filmen i datorn så var det nog ganska bra ändå. Repp numer fem fick jag problem med och det syns väldigt tydligt, känslan är att knäna försökte låsas ut för tidigt något som aldrig hänt innan men jag fick upp den ändå och 6an kom bättre. Härligt att få ta ett nytt pb även om det bara var med 2.5kg men nästa vecka är det dags att försöka slå pb igen. Jag sänkte reppsen i benpress och lite i hacksquat och kommer göra så i komplimenten de andra dagarna med nu. För denna perioden har jag legat och ligger fortfarande mycket högre i volym och set mot föra perioden när jag lyckades plocka upp 375.5kg i marken. Jag kommer fortfarande fortsätta ligga högre än den perioden men ändå sänka mot hur jag har haft det dom lätta veckorna fram till nu. För jag räknar med att det blir fullt krig för att klara de tunga veckorna som kommer nu fram till DM så det gäller att hålla sig så fräsch det går för att prestera i de viktigaste övningarna. Satte även en del andra pb i olika övningar idag och det är alltid kul, det är det som driver mig, att slå nya PBn både på träning och tävling. Jag är helt klart nöjd med dagens pass.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar