torsdag 30 april 2015

Intervju i Hänt i veckan

Det är alltid roligt att jag, sporten och klubben jag tävlar för blir uppmärksammade i media oavsett var det är. Igår kom en intervju med mig i tidningen hänt i veckan, texten är väldigt fritt tolkad men det är helt okej.

Innan texten skulle publiceras hade jag bett om att få läsa texten för att rätta till eventuella fel. Det fick jag också och jag kom med rättelse och noticer om alla fakta fel som fans i texten och vilka jag ville dom skulle ändra. Jag fick då svar att ändringarna jag bad om skulle genomföras innan publicering.

Det gjordes sedan inte tyvärr utan texten trycktes som den var, visst felen är förståliga då det inte går att räkna med att dom ska vara insatta i spoten. Men när jag gav dom alla rätta svar och jag fick som svar att det skulle rättas till så tycker jag det är synd att dom bara tryckte den, när den det kunde blivitt så mycket bättre om dom hade ändrat fakta felen som är ganska många. vilket hade varit så lätt.

Bland annat kan jag inte få titeln europa mästare genom att slå europa rekordet i klassisk marklyft. Jag har heller inga möjligheter att komma hem som världsmästare jag ligger för långt bakom, men jag har chans att komma hem med en guldmedalj och världsrekord i klassisk marklyft. Och jag är heller inte Sveriges starkaste man.

Jag bad också om att få en mening tillagd som jag tyckte var förtjänt av att nämnas, det är inte bara min familj som kommer följa med till Finland för att se mig  tävla på VM. Även Nadja Niemelä kommer följa med mig till Finland, hon är nästan alltid med mig på tävlingar för att hjälpa mig med allt jag behöver för att prestera på tävlingar, hon är guld värd att ha med och jag är glad att hon följer med mig till VM. Nu är det 6 veckor kvar till VM och det kommer bli sjukt roligt och det är kul att folk glädjs med mig för denna chansen jag har fått att representera Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar