söndag 26 april 2015

Bättre böj än föra veckan.

Söndag 26/4 Pass 55

Knäböj: 5x2x247.5kg
Kronlyft: 6x322.5PB
Bänkpress: 3x5x70 4x5x80
Pushdown, bicepscurl,plankan

Ja knäböjen känndes bättre än de två senaste veckorna men förhoppningarna var ju att det skulle vara lättare än det var. Men det kändes ändå skönt att det var bättre iaf. Kronlyften kändes bra och kom lika bra som marklyften i fredags så nytt PB blev det där. Det är väldigt lätt när den väl släpper. Sedan körde jag väldigt lätta bänk med tanke att försöka träffa rätt och pressa rakt, där hade jag hjälp av Nadja att justera när det inte blev rätt så det gick rätt okej och jag fick inte ont i axlarna heller, men jag fick ju direkt känslan att lägga på mer vikter men jag klarade att behärska mig. Jag är nöjd med dagen och nu är träningsvecka 5 avklarad och 6 träningsveckor kvar till VM och 7 till jag ska tävla så det börjar närma sig nu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar