söndag 19 april 2015

Matchar Markrekordet med ett Kronlyftrekord +FILM

Söndag 19/4 Pass 52

Knäböj: 5x2x242.5kg
Kronlyft: 7x310PB
Plankan, Sidan med hantel

Ja vi börjar med det mindre roliga knäböjen, även denna veckan var det helt trycklöst i böjen likadant som förra veckan. Jag provar att till nästa vecka ta bort alla setten med marklyft utan bälte för att se om det blir bättre. Tidigare har jag alltid varit bättre på söndags böjarna än tisdags böjar så har det inte varit senaste två veckorna, där har tisdagens böjar gått riktigt bra medans söndagens katastrof dåligt. Hjälper det med att ta bort marklyften utan bälte för att böjen ska börja fungera så är det inga problem för mig då jag har byggt upp den styrkan jag har under alla år genom att köra ett sett marklyft i veckan och ett sett kronlyft så jag tror att det kommer fortsätta fungera. Det är viktigt att få till bra knäböjar för det är trots allt totalen jag tävlar i och både den och bänken släpar rejält. Hjälper inte detta så får jag byta mitt prioriterade böj pass till tisdag, för är det som idag så kommer jag booma nästa veckas böj på 5x2x247.5kg som jag inte tycker borde vara några problem med tanke på hur tisdags böjandet har gått. Men då till det roligare i passet, kronlyften där blev det nytt PB 7x310kg och från den filmade vinkeln tycker jag det ser bra ut. Nästa vecka är tanken 6x322.5kg får se hur det går, men precis som marken känns denna övning bra på lättare vikter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar