fredag 15 januari 2016

Äntligen bra fart i marken igen, nytt PB +Film

Fredag 15/1 Pass 9

Marklyft: 7x297.5PB
Mark utan bälte speed: 3x208kg 2x3x210kg
Sittande hantellyft: 13x33.5 9x33.5 6x33.5
Stångrodd: 5x8x110
Latsdrag, sittanderodd, shruggs, axlar, benlyft.

Äntligen var marklyften explosiva igen, jag har klagat på det nu ett tag. Detta var mina snabbaste lyft denna perioden trots att det också är tyngsta vikten. Redan första uppvärmnings settet på 70kg kände jag idag blir det PB, och känslan satt i hela vägen och det blev en relativt lätt 7a på 297.5kg, konditionsmässigt var det dock fruktansvärt jobbigt. Det var ett pb med 2.5kg så inte särskilt mycket men känslan var extremt skön att dra bra mark igen. 297.5 är dock en jävligt tråkig vikt eftersom jag lika gärna kunde tagit den snygga siffran 300kg men då hade jag bara fått höja 2.5kg till nästa vecka för att tajma slut vikterna på schemat och det hade känts för tråkigt att göra något så jobbigt för bara 2.5kg mer. Och jag har fått kontrollräkna många gånger för att se att vikten stämmer då det kändes så bra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar