lördag 6 juni 2015

Sista markpasset blev inte riktigt som tänkt

Fredag 5/6 Pass 76

Marklyft: 300kg

Ja sista mark passet blev inte riktigt som tänkt, tanken var att gå upp till ingångsvikten på 340kg. Men redan på jobbet kände jag av lite obehag i benet och det kändes även när jag markade, Inget som jag oroar mig för och vore det innan någon annan tävling eller ett av de andra markpassen hade jag klart kört på som vanligt. Men sista passet innan VM, alla förberedelser är redan gjorda så detta är inget superviktigt pass så därför hoppade jag över de två sista lyften. Som sagt jag tror inget hade hänt men det hade varit för tråkigt att paja något just där. Det ger ju dessutom lite extra vila för kroppen så det kan kanske vara bra. Två pass kvar nu, först bänk på söndag får se vad axeln säger om det, sedan är tanken böj och bänk på tisdag. Jag har tagit ledigt från jobbet hela veckan så kroppen ska få extra mycket vila nu fram till VM.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar