söndag 7 juni 2015

Bänkpress

Söndag 7/6 Pass 77

Bänkpress: upp till 160kg
Speed bänk: 5x3x120
Shruggs

Ja det har ju inte blivit mycket bänkande på grund av en strulande axel, jag ville upp till 160kg idag dock ville jag att det skulle känts iaf 5kg lättare än vad det gjorde. Jag käkar lite voltaren just nu för axeln och till 140kg kändes det riktigt bra, 150kg så började det kännas lite och på 160kg en hel del, det var inte max men tungt. Det positiva är att tidigare har det känts väldigt tungt att hålla 160kg det gjorde det inte idag och jag kunde utan större problem köra några lättare sätt efter som speed träning. Jag vill ha 160kg som ingång men jag tänker inte riskera att booma ut mig så måste jag så väljer jag 155kg som i så fall är den lättaste ingången på många år. Men jag ska bänka på tisdag med och prova upp till 160kg och se hur det känns då, det blir även mina sista knäböjar på det passet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar