torsdag 1 januari 2015

Årets sista pass var Bänkpress

Onsdag 31/12-14 Pass 163

Bänkpress: 5x4x140 5x145
OL Böj: upp till 180kg
Sälrodd, latsdrag, facepulls, hantellyft åt sidan, facepulls

Årets sista pass blev ett bänkpass det betyder ju att 2015 börjar bra med ett markpass. Bänkpressen gick bra och det fans kraft kvar förutom i sista då jag gjorde en 5a. Det var första bänkpasset där jag inte fick ont i axeln, jag vet inte om det beror på treona jag tog innan passet eller bättre uppvärmning för skuldror och axlar. Jag tror på det sistnämnda så det kommerjag fortsätta med. Sedan i tisdags så blev det ett riktigt skitpass i böjen men på kvällen där körde jag en hel del rörlighets träning för knäböj, att kunna gå ner i en knäböj utan att fälla ryggen särskilt mycket och det gick bra efter ett tag så jag testade det efter bänken för att se om det gick med stång också,det fungerade bra så jag ska fortsätta med det. PÅ fredag börjar 2015 och förhoppningsvis ett bättre lyftar år även i böj och bänk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar