söndag 18 januari 2015

Äntligen ett pb i någon bänkvariant

Söndag 18/1-15 Pass 10

Knäböj Lowbar: 1x240kg 1x250kg 1x260kg 4x5x177.5kg
Kedjebänk: 2x135+40kg 136+40PB
Bicepscurl, pushdown

Knäböjen gick helt okej, tvekade lite i botten på 260kg så den blev rätt tung men jag tycker ändå att jag höll upp bra utan att skjuta iväg röven. Reppningen gick lättare än förra veckan med bra lyft med. Bänken kändes bra redan på uppvärmningen och den fortsatte så, mitt tidigare rekord var 2x135+40kg och nu gjorde jag först två sett på det sedan höjde jag ett kg för ett litet pb. Kände axeln lite men inte att den gjorde ont förens jag testade mediumbrett grepp och då ville den inte riktigt, så nu funderar jag på att byta ut den. Men jag är nöjd med hela passet, men jag hoppas jag ska lyckas lägga på ytterligare kilon i böjen utan att behöva få röven att åka före stången, men det är möjligt att det kommer snart då jag är starkare så, det är bara att jobba emot så gått det går på de tunga lyften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar