fredag 23 januari 2015

Marklyft Raw 370.5kg +FILM

Fredag 23/1-15 Pass 13

Marklyft: 370.5PB
Sälrodd, Latsdrag

Ända sedan förra fredagen har tankarna gått 363kg eller 370.5kg, Målet jag har haft är att inte gå max tungt utan att spara det till tävlingen därav 363kg men 370.5kg ville jag ha för vad jag vet har Årsjö dragit 370kg på träning. Dock är inte reglerna samma i strongman och styrkelyft men att få trycka till den siffran vore otroligt skönt. I torsdags bestämde jag mig det går inte gå och tveka då kommer jag inte sätta den, så då bestämde jag mig 370.5kg ska fan upp, det kanske inte är det smarta viktvalet men nu har jag två veckor på mig innan nästa tunga lyft. Som det syns i filmen så blir jag sjukt glad men det är mycket lättnad som släpper då jag själv sätter jävligt mycket press på mig själv att ja varje fredag ska jag leverera bra ressultat och detta var än så länge den svåraste uppgiften jag haft. Då marklyft är min bästa gren jämför jag mig med de flesta och jag vill inte ha stryk här. Efter marken och urladdningen som blev så blev det inte mycket mer träning. Det räckte så och nu är jag så sjukt jävla nöjd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar