tisdag 6 januari 2015

Testade "OL" Böj och det gick inget vidare

Tisdag 6/1-15 Pass 3

OL Böj: 3x5x160 5x140 5x120
Ol StoppBöj: 3x5x100

Ja jag testade lite ol böj då jag försöker hitta någon böjstil som jag ska kunna använda mer framsida lår och spara mer baksida lår och ryggen. Det fungerade inte särskilt bra för jag måste skjuta fram knäna enormnt mycket för att komma ner vettigt rakt i ryggen, men det var verkligen oskönt för knäna samnt det var lätt att komma fram så pass mycket så jag inte kom ner i godkänt djup trots att jag gick så djupt jag kunde och ja då är en böj inget värd. Det var även lätt att hamna i kraftlösa lägen och det var svårt att hålla upp min krummade övre rygg. Så jag får nog försöka hitta något mellan ting och bara hålla upp ryggen så mycket jag kan, men jag kommer fortfarande behålla detta som ett lättare repps pass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar