söndag 11 januari 2015

Testade Knäböj Lowbar

Söndag 11/1-15 Pass 6

Knäböj Lowbar: 1x230 1x240 1x250 4x5x170
Kedjebänk: 3x2x130+40kg
Blodgenomstömning för axlar; biceps

Ja eftersom jag inte är nöjd med var knäböjen är så fortsätts det o trixas, idag så testade jag lowbar då jag vet att jag kan böja hyggliga vikter där. Målet var att köra upp till 250 för att kolla hur tekniken såg ut, jag vill inte att röven sticker för mycket innan stången från botten och upp till 250 tyckte jag det såg okej ut. Efter det så blev det lite reppning och såhär kommer jag fortsätta. Nästa vecka ska jag köra singlar upp till 260kg. I kedjebänken spökade axeln igen men det funkade då jag körde superlätta axelpressar och shruggs mellan setten för att få blod i bitarna och det funkade. Sedan körde jag inte mer för att spara på axlar och biceps. Jag fick det viktigaste gjort och jag är nöjd med passet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar