fredag 25 oktober 2013

Fredag 25/10-13 Pass 4 131

Rygg

Ry: Marklyft: 1x332.5
Ry: Marklyft Speed/Teknik: 1x225 1x235 1x245 1x255 1x265 1x275

Ja marklyften sket sig idag, jag har klagat på att bottentrycket inte är som det ska ett tag, lyftet känns jämntungt och det syns på filmerna att det inte är som det ska. inte ens lätta vikter som 250kg känns rätt. Så idag kom jag äntligen på vad som felade när jag drog ett skitlyft på 290kg. Jag är van och bortskämnd med att inte behöva tänka när jag drar marklyft, det har alltid bara gått av sig själv. Men sedan trycket i benen blivitt så dåligt så har marklyftet ändrats med och inte stämnt alls. Men nu när jag kom på det så fokuserade jag och 310 gick lättare än 290 men inte alls som det ska och 332.5kg gjorde jag med rätt som det ska, men jag är inte i form nu så det är tungt. Så idag är nog första gången jag fick träna teknik och alla dom lätta vikterna gick bra och rätt körde till handen sprack lite då la jag av. Hoppas det ska funka bättre nästa vecka och ser fram emot att årets tävlingar ska ta slut så jag jag kan börja gå in i en reppningsperiod i böj och mark och ja i bänk med så kommer jag sikta på att få göra pb på serie 2 nästa år. Men hoppas ändå på att få slå svenskt rekord på dm 9/11, att kunna få till det hyfsat tills dess är målet nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar