söndag 27 mars 2011

Söndag 27/3-11 Pass 4 40

Ben/bröst/mage

Fl: Knäböj: 1x225
Br: Bänkpress Raw: 2x130 2x140 1x150 1x155TR 2x135 4x120 5x110
Ma: Situps lutning: 10st 5x5 4x5
Ma: Sidlyft i smith: 6x56 6x66

Dagenspass var väll ok inte knäböjen då utan bänkpressen. Väldigt snett lyft på 155 men jag är alltid sne i mina maxningar. Knäböjen tryggte förmycket på ryggen så blev inget av det.

Jag har bestämt mig nu att sluta med köra med dräkt för ett tag framöver i alla fall kanske kommer tillbaka igen men just nu läggs det ner. Anledningarna är många jag tycker inte det är roligt att böja med dräkt eller marka, vilket jag tyckte innan. Jag anser mig vara bättre raw och kommer att kunna bli bättre raw än med utrustning då jag inte har någon som helst vilja att dra på mig de super tajta dräkterna som det känns nu. Dock gillar jag köra med bänkpress så det kanske kommer bli av. Jag föredrar helt enkelt att att tävla mot mina konkurrenter på samma villkor utan grejer och lämnar dräkt tävlandet åt dom som har viljan att ta på sig de tajta dräkterna för maximal vikt. Men nu har jag i alla fall testat och vet vad jag vill för nu, jag är väldigt tävlingsinriktad och vill alltid göra ett försök att tillhöra toppen och raw har jag bäst chans och mest roligt. Det är synd att raw sporten är så pass liten i jämförelse men jag hoppas att det ska kunna ändras nu när det har kommit ett raw sm hoppas också att det kommer en serie för raw. Nu ska jag skriva om mitt träningsschema. Det kan dock hända att jag tar på dräkten för vissa tävlingar igen om det saknas någon i laget med mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar