fredag 8 oktober 2010

Special schema

Jag tänkte nu prova ett special schema som jag kom på för någon dag sedan och det blir enbart bas övningarna knäböj, bänkpress och marklyft fram till den 6/11-10 då jag hoppas att jag kommer få delta i min första styrkelyftar tävling DM i Kalmar.

Måndag: Vila
Tisdag: Knäböj 1-2or, Bänkpress "Raw" 1-2or om jag inte får min tröja
Onsdag: Vila
Torsdag: Bänkpress "Raw" 3-5or
Fredag: Marklyft "Raw", Knäböj "Raw" 3-5or
Lördag: Vila
Söndag: Knäböj 1-2or, Bänkpress "Raw" 1-2or

Får se om det är ett bra upplägg eller inte men ska prova i alla fall.
Mål om jag får delta i tävlingen

1. Godkända lyft i alla grenarna.
2. Sätta en 700kg serie Knäböj 275kg+ Bänkpress "Raw" 145kg Marklyft "Raw" 280kg
3. Inte komma sist.

Mål 2 blir riktigt jobbigt att klara och är sjukt nöjd om jag skulle göra det, mål 3 är väldigt svårt då jag kommer att tävla "Raw" i 2 av tre grenar och då tappa väldigt många kilon i totalen. Första målet borde jag klara men man ska aldrig vara helt säker det är stor skillnad på träningslyft och tävlingslyft. Aja jag är glad bara jag får vara med då ser man lite hur det går till och så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar