tisdag 7 augusti 2012

Tisdag 7/8-12 Pass 1 112

Ben/Rygg

Fl: Knäböj:  1x230 1x245 2x257.5PB
Fl: Pausböj: 5x190
Fl: Frontböj Speed: 5x70 5x80
Ry: Marklyft utan bälte: 5x270PB 1x290 1x310PB
Ry: Kronlyft utan bälte: 5x270PB

Riktigt nöjd med dagen i böjen börjar formen svika eller är det att jag inte varit uppe på vikter över 250 på 5-6 veckor det återstå att se, men en blytung 2a på 257.5kg blev det på ren vilja ful som stryk men det bryr jag mig inte om hoppas det går fixa en 2x260 nästa vecka. Valde att gå på 2or idag på grund av att tror det blir bättre tajming till dm i böjen sen samt att även att jag ej satsar så hårt till serie 3 vill jag ändå satsa på pb i böjen och totalen. Pausböjen är på väg tillbaka 5x190 ganska tung men nu är jag bara 10 under pb som bör bli tungt. Frontböj kör jag speed och håller på mitt sätt samma som förra veckan löjligt lätt var det. Bälteslösa marken gillar jag bara mer och mer och 5x270 är riktigt bra för mig tycker jag då det bara är 20kg efter min vanliga mark o då kör jag inga ben innan. hoppas på 5x275 nästa vecka. Det jag gillar med bälteslösa marken är även om det blir riktigt tungt och jobbigt hamnar inte pulsen på max som i vanlig mark när jag drar 5or. Kände att det fans lite mer o ge så blev en etta på 310kg med tungt tycker jag men är en skaplig vikt för mig med tanke på allt jag kört innan. Började idag med kronlyft utan bälte med den var nog tyngre än marken men känns bra och kronlyft med bälte har ökat min mark väldigt mycket och har varit den enda kompliment övning jag har behövt för o öka marken så tror den kan vara bra bälteslös också. Film kommer på mina lyft idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar