fredag 31 augusti 2012

Fredag 31/8-12 Pass 3 125

Rygg/Axlar

Ry: Marklyft: 3x315 1x350
Ry: Kronlyft: 1x330 1x350PB
Ry: Stångrodd: 7x125 3x125
Ax: sittande hantelpress ej ryggstöd: 6x25 4x30 4x30 5x25
Ax: Flyes: 5x25

Fan med idag var det lite blandade känslor fick lite hjärnspöken när jag markade och slarvade bort detta settet började tänka medans jag lyfte och fick för mig att dra snabbare på sista inte för att det går fort men stressade iväg fyran och kände direkt att hela lyftet blev fel, start positionen sket sig helt. Men men sådant som händer får prova igen en annan gång men riktigt besviken slängde på 350kg och fick upp den genom att gunga men jävligt nöjd ändå jag brukar ej kunna lyfta något vidare efter mitt repp sett samt att jag tror att jag inte har varit på högre vikter än 325kg på 13 veckor så det kändes ändå positivt och som att det ska kunna gå dra det riktigt och kanske mer när jag är på 1orna närmare dm men det återstår att se. På maxtestet på måndag är planen i nuläget att göra 315-335 och avsluta på 345-350 om det finns krafter kvar och 350 ser jag att det kan mycket väll gå men få se på måndag. Kronlyft valde jag att köra lite singlar gjorde 350kg men det fans nog 360-365 tror jag men här måste jag verkligen fortsätta jobba om jag ska lyckas med nya rekord i marken. Körde lite hantelpress i axlarna utan ryggstöd och jag kan inte köra utan ryggstöd var ruskigt nära att jag trillade av boxen jag satt och körde på flera gånger och styrkan är usel den med men kan jag bli stabilare kommer det underlätta rejält.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar