tisdag 3 juli 2012

Tisdag 3/7-12 Pass 1 93

Ben/axlar

Fl: Knäböj: 3x252.5PB
Fl: Paus Boxböj: 5x150 5x160
Fl: Frontböj: 3x135PB
Ax: Stående axelpress stopp: 5x80PB 5x50
Ax: kulstötar övningen: 6x30kg 6x30kg

Jävla bra knäböj idag var maxvikt men har gjort bra ökning på 3orna totalt 12.5kg nu på kort tid, känns att det börjar bli tungt nu för nu får jag använda ryggen ordentligt igen, Därefter testade jag pausböj men när jag går ner så djupt jag kan och sätter mig tror jag att jag klämmer en nerv så får ont i knävecket direkt så blir inga pausböj föres efter nästa tävling får se om det ordnat till sig då, jävligt synd för jag tycker övningen har gett  mig riktigt bra. Får testa paus box böj och nu från 3cm lägre box än normalt så är en bit under godkänt nu, halv lätta vikter men kör härifrån nu och höjer varje vecka. Blev frontböj sedan hatar verkligen den övningen på grund av två saker jag lutar lite framåt så håller på o tappa vikten så får hålla emot med armarna tills jag får kramp i biceps samt har jätte problem att andas i denna övningen men vikten i övrigt är nog så pass lätt att jag kan göra en 7-8 i alla fall, men jag kör på i alla fall något ska den väll ge och 1orna kanske blir bättre. Därefter stående axelpress med stopp vid bröstet, ska börja köra lättare där och fokusera på raka handleder det hade jag inte idag så det gjorde skit ont, men nästa vecka lättare med raka handleder. Sedan körde jag en ny övning jag inte vet vad den heter men den kändes okej så får testa den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar