tisdag 17 juli 2012

Tisdag 17/7-12 Pass 1 99

Ben/Rygg

Fl: Knäböj: 5x230PB
Fl Pausböj: 5x150
Fl: Frontböj: 3x127.5 2x135.5PB
Ry: Marklyft No belt: 5x220

Ja nu kör jag femmor igen och det är för att jag avbröt det förra schemat på grund av att formen var dålig i marken samt i vissa andra övningar, och jag såg att det var väldigt kort tid mellan serie 3 och DM så det vore för kort tid att få igång marken. Målet till Serie 3 var 800 men utan ett bra mark vore det väldigt svårt så nu siktar jag på 800+ till dm samt 345+ i marken för att dra över svenska rekordet. Problemet med marken är tekniken stången lyfts inte i rätt ställe just nu så kommer börja lite lägre där och dra speed i början och hoppas jag får till tekniken. Lite ändringar har det blivit också i schemat. Böj formen är i alla fall riktigt bra och tror jag kommer toppa formen lite förtidigt där men återstå att se, men vissa böj varianter är inte bra så därför jag började om böjen också.

Men till dagens pass böj 5x230kg fy fan vad jobbigt med femmor men jävligt nöjd nytt pb med 2.5kg och det var inte många veckor sedan jag höjde 5rekorden 10-12 så jävligt bra start. Hoppas kunna få med 5x235kg nästa vecka det blir ett försök i alla fall. Pausböj är den övningen jag inte kunnat köra på ett tag för att det har gjort ont i knävecket men idag känndes det ingenting hoppas det fortsätter till för här har jag tappat styrka även om det inte blev maxvikter idag så var det ändå ganska segt, så blir nog 5x165 nästa vecka och känna efter. Frontböj hatar jag verkligen vikterna är pisslätta men antingen ligger stången så jag inte kan andas annars blir det framåt lut så jag tappar den. Målet nästa vecka blir 3x137.5 tror jag så får jag se om jag klarar hålla upp armarna så stången ligger kvar. Ny övning för detta passet är bälteslösa mark måste hålla koll på så att denna övning inte förstör för vanliga marken på fredag men idag blev det en väldigt lätt 5a på 220kg utan att rulla så vikten gick att lyfta iväg i rätt läge och kändes riktigt bra, har inte kört bälteslösa mark innan så börjar försiktigt blir 5x230kg nästa vecka. Nöjd med dagen helt klart. Film på böjen kommer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar