torsdag 19 april 2012

Torsdag 19/4-12 Pass 2 56

Bröst/Triceps

Br: Bänkpress utan stopp: 6x6x134kg
Br: Dödsbänk 3x120 1x130 3x140
Br: Enarms hantelpress: 10x20 6x25 6x30 6x35 6x40 6x45 4x50
Tr: Frenchpress: 7x50

Idag kändes det svintungt känns som jag blir sämre o sämre varje reppvecka men kanske bara som det känns vikterna höjs ganska mycket varje vecka tycker jag. Idag klarade jag det på håret sista reppen i sista settet fans inte ett gram till och jag tvingades lyfta foten lite men jag är nöjd med det, dödsbänken fans ingenting. Därefter började C.Ask med en ny övning så jag var tvungen och hänga på och försöka slå det han gjorde han klarade 6x45 sedan ville han inte gå på sista hanteln så jag var tvungen o testa 50kg hanteln och fick en 4a så jag är nöjd nästa gång kör jag nog den med fötterna på bänken istället. Nästa vecka ska jag försöka på 5x5x142.5kg det kommer nog bli riktigt svårt men jag får prova o se. Däremot ser jag fram emot morgon dagen då är det mark igen har varit riktigt stel i ryggen sedan böj misshandeln i tisdags så jag hoppas det är borta imorgon så jag kan pressetera de vikterna jag vet finns, även hoppas jag på att bli av med en del träningsverk som sitter i benen, jag brukar ej få så mycket träningsverk som denna gången. Men är ryggen i någorlunda skick så ska jag göra ett försök på 5x300 imorgon det är en gräns jag gärna spräcker för då är alla sett som börjar på en 2a uppvärmning då jag aldrig reppar mer än 5or.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar