söndag 21 december 2014

Knäböjen känns lättare trots mer vikt på stången +Film

Söndag 21/12-14 Pass 157

Kedjeböj: 4x222.5+40kg
Knäböj sakta ner: 5x160 5x170
Kedjebänk: 3x4x115+40kg
Bänk mediumgrepp: 3x8x105
Pushdown, hantelcurl

Det är riktigt kul att träna just nu och vilodagarna är jobbiga då jag bara sitter och väntar på nästa pass. Det känns som jag har medvind i alla övningar just nu, som att det går framåt så det blir intressant att se om det är tillräckligt för att ta PB i samtliga grenar på kommande tävling, Målet är att få göra ett försök på pb i varje gren i alla fall känns det som nu och det ska inte vara omöjligt om det får fortsätta att flyta på. Kedjeböjen har två veckor i rad känts lättare trots att det blir mer vikt på stången och det är mycket trevligt, idag blev det en förvårnadsvärt lätt 4a på 222.5+40kg. Jag hoppade över pausböjen och körde två sett sakta ner och fullt tryck upp. Kedjebänken var inte maxtung heller med 3x4x115+40kg och även att det inte är några pb tror jag att styrkan inte är sämmre än innan om det skulle maxas. Lite ont fortsätter det dock att göra i axeln, men jag är riktigt nöjd med dagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar