lördag 20 december 2014

Bra tryck i Marken 4x322.5kg +Film

Fredag 19/12-14 Pass 156

Marklyft: 4x322.5kg
Kronlyft: 3x320kg
Mark utan bälte 8x230PB 5x211.5
Sittande hantelpress, sälrodd,latsdrag, facepulls, hantellyft åt sidan, flyes

Börjar bli bortskämd med bra markpass, blev en lätt 4x322.5kg inget pb utan 2.5kg under pb. Jag går sällan på sådana vikter så nära pb men jag måste hålla ner vikterna lite för att tajma så vikterna kommer rätt inför tävlingen, så nu ska jag ha goda chanser att få pb 3 veckor i rad om det stämmer bra. Lika dant som det kändes som det var dåligt tryck förra veckan på uppvärmningen så kändes det som bra tryck idag. Jag är mycket nöjd med marken. Dock får jag lite problem att tagga till resten av passet då allt hänger på första övningen är det settet bra så är passet bra är det settet dåligt så är passet inte mycket att ha, och det gäller speciellt i marklyft då det är den övningen jag är bra på så varje fredag har jag en enorm press på mig själv att prestera och när det går vägen blir jag jävligt nöjd och då är det svårt att tagga till resten. Det måste jag försöka bli bättre på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar