söndag 28 december 2014

Kedjeböj och knäböj med extra bred fotställning +FILM

Söndag 28/12-14 Pass 161

Kedjeböj: 4x227.5+40kg
Knäböj extra brett: 1x225 1x235 1x245
Kedjebänk: 4x120+40kg 2x3x120+40kg
Bänk med mediumgrepp: 3x8x110
Pushdown, bicepscurl

Kedjeböjen testade jag idag att försöka gå lite mer kontrolerat ner och studsa mindre i botten, detta är ett försök att försöka få röven att flytta sig mindre uppåt utan att stången följer med.Det gick helt okej och när vikterna blir riktigt tunga ja då åker röven upp och mer rygg kommer in i lyftet, jag tycker ändå hållningen är okej, sjukt mycket bättre än innan. Det är ju inte så konstigt då ryggen är så pass mycket starkare, jag kämpar emot så mycket jag kan i varje lyft men jag känner ändå att jag vill ligga på tunga vikter och kämpa emot att fälla vad jag tycker blir för mycket. Fortsätter med att testa knäböja med bred fotställning för där ser det inte ut som att röven kan sticka iväg från stången då jag ändrar mina böjvinklar, det blev 15kg mer än i tisdags så det är jag nöjd med och något jag ska fortsätta jobba med efter den vanliga böjen nu fram till dm. Därefter kedjebänk gjorde bara en fyra och två treor för att jag ville inte plåga axeln som gör lite ont till max, men det var ändå bra för att vara mig mitt pb är 4x122.5+40kg kedjor. I det stora hela är jag nöjd med passet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar