tisdag 11 december 2012

Tisdag 11/12-12 Pass 1 171

Ben

Fl: Knäböj: 2x250
Fl: Pausböj: 2x210 2x217.5
Fl: Knäböj utan bälte: 4x197.5PB 10x130

Nä den vanliga böjen går inte bra nu alltså, hade inga planer idag men beslöt mig för att prova med 3x250 boomade på 3an. I nuläget kan jag böja samma vikt med kedjor som utan kedjor det är inte så roligt med tanke på att kedjorna ändå väger 40kg. Tycker inte lyften stämmer och känns som jag är svag i botten det märktes i pausböjen också där jag körde 2x217.5 nä nu har jag gjort dåliga pass sedan dm detta var väl lite bättre men ändå dåligt. Men nu får jag utgå härifrån blir 2or nästa vecka med viktigt att höja pausböjen då kommer den vanliga bli bättre också men det är bara 4 böjpass kvar innan serie 1 så jag vill gärna ta pb i böjen på serie 1 men det är inget jag tror på sätrskilt mycket får försöka komma upp så högt som möjligt och hoppas få upp marken hyfsat med för en bra total och sedan efter serie får man lagom med tid att få till det till omgång 2 istället. Avslutade med böj utan bälte blev 4x197.5kg hyfsat lätt men tog ordentligt på ryggen så hoppas den hinner återhämta sig till markpasset annars åker den övningen bort från schemat nästa vecka. sedan gjorde jag 10x130 som sista jätte lätt men blev ordentligt flås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar