fredag 16 november 2012

Fredag 16/11-12 Pass 3 158

Rygg/Axlar

Ry: Marklyft: 3x300
Ry: Gummibands mark: 4x255kg
Ax: Militärpress: 5x75PB 5x80PB 5x75
Ax: Hantelpress: 6x30 6x35
Ry: Stångrodd: 10x100 10x100
Ax: Militärpress: 10x62.5PB 7x65

Denna veckan har jag märkt att jag gjorde en dålig planering har inte gått alls bra men det var för att jag hoppades på för mycket samtidigt som det har varit så tajt mellan tävlingar med denna vecka är det bara 9-10 träningsveckor innan serie 1 men till nästa period kommer jag köra 2 veckor lite lättare efter tävlingen där jag får tid att vänja mig från 1or till 5or , hade tänkt att göra det nu men det hade jag ej hunnit då mina träningsperioder helst ska vara 10 veckor minst 9, men jag borde ha tänkt bort alla femmor och hoppat in på 4orna. Men nu har jag lärt mig det till framtiden, men då till dagens pass uppvärmningen kändes riktigt bra till 260 och 280 känns helt okej och första reppen på 300 var bra men repptåligheten var sjukt kass värre än jag trodde. Sedan gummibands mark så här kan jag ej rulla på ett bra sätt det förlorar jag oehört på fick bara in 70% luft kanske så jag måste komma på något kanske släppa stången mellan varje repp och ner och hämta får prova nästa gång för här måste det på mer vikt. Militärpressen kändes bra 75 var väldigt lätt, 80 var ganska tungt så bara att höja nästa gång. Sedan hantelpress sittande var helt slut i axlarna men 6x35 helt okej sedan stångrodden var ganska lätt. Sidan avslutade jag med militärpress 10x62.5kg jobbigt o hög reppa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar