lördag 10 november 2012

DM i Styrkelyft

Knäböj: 265 godkänt 275PB godkänt 282.5PB godkänt
Bänkpress: 160 godkänt 167.5 godkänt 170 Bom
Marklyft: 320 godkänt 341 Svenskt rekord 345 Bom
Totalt 791PB

Jävligt nöjd med dagen kändes som spageti i benen redan från början i knäböj men gick in på 265kg gick hyfsat lätt men inte så bra lyft höjde till 275kg kändes ganska tungt heller inget bra lyft pb med 5kg höjde till 282.5kg var blytungt och fans inte ett kg till borde egentligen varit en bom men på något sätt kom jag upp så ytterligare ett pb med 7.5kg, det lyftet var på ren vilja hade jag bommat där visste jag att mina chanser att ta guld på dm vore slut. Bänkpressen 160 ganska lätt valde 167.5 för att samla till totalen och det var riktigt tungt så valde 170 men var chanslös. Marklyften var jag ganska trött i ryggen efter mitt maxtunga böj men 320 gick upp ganska lätt och då ledde jag tävlingen sedan höjde jag till 341kg för att slå det svenska rekordet och det var riktigt tungt och lede tävlingen sedan i sista lyften i marken drog min konkurent sönder något i armen tyvärr jag hoppas inte det var allt för illa men då var tävlingen klar och jag hade vunnit och jag hade då ingen chans på 345 var helt slut. Så det var en riktigt bra dag idag nytt pb i böj med 12.5kg och distriktsrekord med 12.5kg, nytt Svenskt rekord i marken pb i totalen med 13.5kg nytt distriktsrekord med 13.5kg och DM guld. Film kommer så småningom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar