tisdag 23 oktober 2012

Tisdag 23/10-12 Pass 1 150

Ben

Fl: Knäböj: 2x270PB
Fl: Pausböj: 1x245PB
Fl: Knäböj ej bälte: 5x160

Jag är nöjd med dagen fans bara en passare på gymmet idag så istället fick jag ställa mig i buren för första gången det var ovant och fick hålla lite smalare men jag böjde ändå 2x270 utan pass, första snorlätt andra blevinget bralyft men ändå inte max tungt. Var trött i benen på pausen men ändå pb med 5kg men jag hade tänkt göra 2. Avslutade med en 5x160 i knäböj utan bälte en övning jag inte kört innan så jag började lungt och kör på hårt efter dm istället med denna övning som en komplement övning. 5x160 var som tom stång så nästa vecka blir det 5x170 förmodligen lika lätt. Varför jag lägger in den i schemat är för utan bälte kan jag ej använda ryggen lika mycket så det kommer bli mer fin böj som bör träffa mycket på framsida lår som jag gärna vill stärka. Riktigt nöjd med dagen, film kommer på 2x270 böjen

2 kommentarer:

  1. fy fan vilka monsterknäböj! :-D

    Tänkte på racket du kör i, sitter det fast i mark eller vägg (eller tak)?

    mvh
    Glenn :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjenare Glenn!

      Först tack ska du ha, böjen börjar ta sig i alla fall får hoppas att 300kg inte ska vara allt för långt borta =)

      Vad gäller racket så stog den bara på dom vikterna som jag la under var en provesorisk lösning det passet den ska stå på några reglar när jag fixat den men den sitter inte fast någonstans är en sådan bur som man bara skruvar ihop och ställer på golvet, den är hyfsat stabil ändå =)

      Radera