tisdag 16 oktober 2012

Tisdag 16/10-12 Pass 1 146

Ben

Fl: Knäböj: 3x262.5PB
Fl: Pausböj: 3x238PB

Jävligt bra i böjen idag igen, Tekniken var sådär, styrkan var bra, motivationen var på topp. Kändes riktigt bra på uppvärmningen så fort bältet åkte kändes vikterna som tom stång. 3x262.5 var riktigt tung men det ska det vara när man slår förra veckans pb med 5kg och vikten var 2.5kg högre än vad jag har gjort en 2a på innan. Pausböjen gick med riktigt tungt men det var 5.5kg mer än förra veckan och bara 2kg under mitt gamla 1 rekord så inte så konstigt. Film kommer senare. Funderar på att lägga till en komplimenterings övning till i slutet av passet knäböj utan bälte, då jag tycker det saknas en övning samt för att få mer benstyrka utan bälte kan jag inte använda lika mycket rygg utan får använda benen istället tror det kommer gynna mig inte för att jag vill ta bort rygganvändningen utan bara för att få mer framsida lår styrka vilket är en ganska svag länk i dagsläget. Och innan försökte jag köra frontböj men den övningen är skrotad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar