tisdag 29 maj 2012

Tisdag 29/5-12 Pass 1 74

Ben/Axlar/Mage

Fl: Knäböj: 5x222.5PB
Fl: Pausböj: 5x200PB
Fl: Frontböj: 5x110
Ax: Sittande skivstångspress stopp: 5x60 5x70 5x80
Ma: Plankan grönt gummiband: +kv +10kg +25kg

Fy fan jag hade längtat efter att reppa igen och börja en ny period men hade verkligen glömt hur jobbiga första veckorna är med 5 repps och det blev riktigt plågsamt och imorgon kommer träningsverken sitta ordentligt tror jag. Men jag fick en bra början målvikten var satt på 5x222.5kg alltså 2.5kg över pb och det gick bra trotts riktigt hög puls därefter blev det pausböj som är betydligt jobbigare än knäböjen när det ska reppas satte 5x200 och det blev riktigt tungt men gick och det var pb med 5kg. Nytt på schemat är seriös frontböj och jag chansade på att 5x110 skulle vara en bra början men det gick förvånansvärt vilket var kul så det är bara o höja och köra vidare. Dessutom la jag till axelpress med stopp känndes skönt att ha den på tisdag istället för på fredag och jag kom upp på 5x80kg och nu tar jag det därifrån passade också på att köra lite mage. Ja jag blev nöjd med första passet så ska bli kul och jobbigt att köra vidare nu. Film kommer på böjen senare.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar