tisdag 15 maj 2012

Tisdag 15/5-12 Pass 1 70

Ben

Fl: Knäböj: 1x220 1x240 1x255 0x265 0x272.5

Ja det var ett riktigt skitpass idag vet ej om de tunga kedjeböjen i söndags hade något med det att göra eller att jag är stel och öm i nacken eller om jag helt enkelt bara var kass eller att formen är på väg neråt  men det blev ett riktigt katastrof pass som snabbt ska glömmas och som jag hoppas kunna ta revanch på fredag med en bra mark det återstår att se. Det känndes inte riktigt bra från början samt att jag är öm i nacken så jag tror jag placerade stången längre bak än vanligt vilket kändes konstigt och böjarna blev lite för fina för att vara bra. Jag boomade 265 men det lyftet känndes slarvigt men kände att det var ingen mening att göra om trots att jag tror jag hade fixat det då men jag valde en högre vikt och försökte på pb med 2.5 men det gick inte idag. Det känns riktigt surt just nu men jag hoppas det var ett engångs skitpass och att den goda formen sitter kvar. Nu är det inga mer böj förens på måndagens maxtest och det blir lite mer vila innan det målet på måndag är ju att kolla vad jag har i kroppen tills serieomgång 2 den 26/5 och planen i böj blir 250-262.5-270/272.5 och det känns som att det uniefär är målet fram till tävlingen också minimi vikten på tävlingen är 262.5 men jag siktar definitivt på 270  på grund av att jag vill slå distriktsrekordet som ligger på 260. Torsdag fortsätter jag med klossbänk men tror målet på maxtestet blir 160-167.5-172.5 där tror jag att jag får med de två första medans tredje blir nog ett chans lyft. Marken är jag väldigt osäker på hur jag ska lägga upp den då jag nu kommer knäböja innan frågan är vad det kostar det är ju därför jag kör maxtestet då får jag reda på det men hoppas göra 350 på fredag annars har jag tappat form och får tänka om helt men fixar jag 350 så finns två alternativa uppläg antingen 315-335-345 eller 320-340-350 men det är en senare fråga att avgöra det hela och tävlings planeringen kan ju ändras efter maxtestet med beror på hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar