måndag 21 maj 2012

Måndag 21/5-12 MAXTEST 73

Knäböj/Bänkpress/Marklyft

Fl: Knäböj: 1x252.5 1x262.5
Br: Bänkpress: 1x160 1x165 0x167.5
Ry: Mrklyft: 1x315 1x335
Totalt: 762.5 PB med 22kg

Idag körde jag ett maxtest inför helgens pass, för att kolla formen samt ungefär hur jag ska lägga upp vikterna i helgen. Knäböj satte jag ingångsvikt 252.5 och det var ganska tungt därefter valde jag den vikten jag ville ha med mig 262.5 som var blytung men jag fixade den men mer fans det inte, knäböjsformen har gått ner lite tycker jag så 262.5kg blir målet på serie 2an det blir om jag klarar det nytt distriktsrekord för Sydöstra styrkelyft förbundet om ingen annan går på högre vill säga. Bänkpressen var katastrof dålig känner mig väldigt stel i nacke och rygg men efter att jag skickade upp 167.5 i bänken i torsdags jätte lätt och då som andra övning hade jag förhoppningar om 170 i alla fall men så blev det tyvärr inte hoppas lite vila nu kan göra bänken gott. Marken var väll den övningen som kändes bäst och 335 åkte med utan strul men drog upp en valk i handen så ville inte göra ett försök till på 342.5 för att få 770 med bra laddning tror jag att det hade gått men är inte 100% på det. Men jag sparar handen tills tävlingen istället. Jag hoppas på lite bättre form på lördag då man i alla fall slipper jobba hela dagen innan samt att det var lite varmt på gymmet idag för att träna 4 timmar, men det är inget att skylla på jag fick hur som helst med mig nytt tränings PB med 22kg och 32.5kg över det jag har gjort på tävling med lite extra o ge men förhoppningarna blir något lägre speciellt med den usla bänken, Så målet blir 770kg då är jag riktigt nöjd och vikterna i böj och bänk får jag se hur jag väljer på tävlingen men marken kändes som ett bra val med 315-335-och sedan välja vad som känns bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar