fredag 18 maj 2012

Fredag 18/5-12 Pass 3 72

Rygg

Ry: Marklyft: 1x295 1x310 1x330 0x350
Ry: Kronlyft utan remmar: 1x325 1x355 1x365

Fy fan vad tråkigt slarvade bort 350 på grund av att jag inte kunde hålla i stången, så jag är sjukt missnöjd idag annars kändes det riktigt bra men vet inte varför greppet inte var med mig idag har aldrigt haft problem med det innan så blev ganska överaskad. Nu får jag skärpa mig och verkligen ta ett bra grepp om stången vilket är något jag aldrig har behövt tänka på innan samt att remmar kommer jag inte använda mer i kronlyften då ska det blöda i händerna om jag ska snurra på dom igen. Jag avslutade med kronlyft vilket jag inte hade tänkt köra idag men jag ville se att jag kunde hålla vikten körde upp till 365 10kg under mitt rekord med remmar och det var ganska så lätt samt inga konstigheter att hålla stången heller. Aja nu får man satsa på en bra total på Måndag och sedan hoppas på en bra tävling på Lördag 26/5 På måndag är tanken i nu läget att köra Böj 250-262.5-270 tror chanserna är goda med lite vila över helgen, Bänken blir nog 160-170-175 jag tror jag ska få med de två första och får chansa på tredje lyftet där är förhopningarna rätt låga men kanske kan klossandet de 3 senaste passen get mig det som behövs?, Marken tror jag blir 315-335-345 där tror jag det finns bra chanser på att sätta det men vill veta vad som finns att ge när jag kör den som tredje övning. Kommer att bli riktigt intressant att se vad som går att få ihop på ett maxtest och se vad som är tungt respektive hyfsat lätt för att kunna juster så vikterna blir rätt inför tävlingen, jag vill få en total på 770kg har gjort 740,5 på träning. Men det kan bli allt från 767.5-785 tror jag och jag hoppas på det senare. Nu blir det vila fram till måndag sedan kör vi på igen film från dagens pass kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar