fredag 4 maj 2012

Marklyft 3x320kg

4 kommentarer:

  1. Grymt marklyft! Du är ju byggd för mark! Långa armar och ben men kort rygg.
    En fråga,hur mycket tog du första gången du provade mark? Helt otränad alltså.
    Mvh Micke

    SvaraRadera
  2. Tack ska du ha Micke =)jodå känns som jag har bra kropp för marklyft men desstu sämre för bänkpress. Tyvärr så vet jag inte vad jag drog när jag först provade men jag vet att det inte var några fantasivikter i alla fall, jag tror att jag gjorde en 3x220kg i marken när jag var 16år då hade jag tränat i 1.5år, därefter slutade jag. Däremot så drog 290kg 31/12-2010 och 332.5kg 31/12-2011 och nu 345.5 10/5-12 och hoppas på 360-370 innan året är slut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok en trea på 220 är då inte dåligt! Tog själv 160kg första gången jag rörde en skivstång, var då 15-16 år vägde väl 70kg max,Tror jag ska prova ditt markprogram med början på 5:or och så vidare.
      Lycka till mot nya rekord!
      /Micke

      Radera
    2. Då tror jag att du drog mer i mark än vad jag gjorde första gången, 160kg är bra för ett första försök, då undrar man ju hur mycket du drar nu?

      Ja prova det det uppläget för jag har alltid ökat bra efter varje träningsperiod så det är att rekommendera fungerar lika bra i böjen med för mig, så lycka till du också så hoppas jag du ökar bra Micke

      Radera