söndag 29 mars 2015

Kronlyft är tillbaka på schemat +FILM

Söndag 29/3-15 Pass 42

Knäböj Bred Stance: 1x200 1x220 1x240
Knäböj: 5x3x225kg
Kronlyft: 5x280kg
Kedjebänk: 3x4x120+40PB
Klossbänk: 3x5x140kg
Pushdown, skivstångscurl, plankan, negativa benlyft, hantel sidan

Ja jag började passet med att köra med bred stance för att kolla hur jag låg till där, jag var inte tillräckligt stark för att köra vidare så tyckte jag inte, det var planen att kolla läget där. hade viljat göra 260 för att fortsätta 240 var inte max men 260 fans inte. Så då blev reppningen i vanlig böj 5x3x225kg för tungt var det tycker jag men jag gjorde det jag skulle, slösade kanske lite kraft i bredstancen. får se hur det går nästa vecka på 5x3x230kg. Sedan gör kronlyften comeback på schemat, Anledningen är att de ändringar jag gjort i mitt marklyftande har flyttat min svaga del till passeringen av knäna så jag hoppas denna ska göra lite nytta för det.kronlyften känns både tyngre och mindre explosiva än marklyften så detta kanske kan vara något av värde, det återstår att se men jag tycker det är värt att testa. Dock kunde jag inte räkna till 6 så det blev bara 5st. kedjebänken kändes bra första settet blev sämst och tyngst men jag klarade av alla. Sedan bytte jag bänk med långa stopp mot klossbänk så nu lägger jag allt krut på att bli starkare i tricepsen och utlåsningen där mitt problem ligger i bänken. Jag är nöjd med passet och ser fram emot nästa, som lär bli ett jävligt jobbigt benpass.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar