söndag 22 mars 2015

Götalandsmästerskapen +Sponsor inför VM

Götalandsmästerskapen

Knäböj: 260kg 270kg 277.5kg
Bänkpress: 160kg 165kg 170kg
Marklyft: 325kg 342.5kg 363.5BOM

Först vill jag bara säga Götalandsmästerskapen var riktigt bra arrangerad, mycket cred till alla som har gjort denna tävling. Det var nästan lika bra som SM tävlingarna. Då till tävlingen böjen slutade på 277.5kg det var okej men inte mer, tekniken tycker i alla fall jag går framåt. Bänken valde jag bara vikter efter vad den andra killen bänkade då det även var tävling i klassisk bänkpress och jag fick rätt lottnumer så  jag gick efter honom och tävlingen var om andra platsen och jag var lättare i kroppsvikten, han gjorde 160kg i första 165kg i andra och boomade tredje på 170kg men jag valde ändå att inte höja, det fanns nog 5kg till tror jag (det var min rakaste press någonsin tror jag). Marken kände jag inte mig så stark som jag var i Kalmar på DM men kollar man filmen så kom 342.5kg riktigt lätt så jag tror att sista lyftet var kanske 6-8.5kg tungt det var samma som 360kg marken det blir stopp vid knäna hade jag bara komit förbi där tror jag att jag hade låst ut den, då borde starten och slut draget har känts bra. Men jag valde ändå 363.5kg då jag var inte intresserad av att dra lägre vikt denna tävlingen och jag bedömde att det fans chans i alla fall. Totalen blev 790kg som jag inte är nöjd med. Film på lyften kommer nog i veckan, mest för att jag gillar att spara mina tävlingar på Youtube. Jag tog Guldet i klassiska styrkelyften vi blev tyvärr bara 4tävlande jag tror 8 var anmälda vilket var ett av de två målen jag hade med tävlingen, och så fick jag silver i klassiska bänkpress tävlingen här var vi tre tävlande, jag tor det var typ 7-8anmälda från början.

Nu finns det bara ett mål i sikte och träningen börjar på Tisdag inför VM 2015 i Salo Finland, jag ska göra mitt yttersta för att bli starkare och komma i så bra form jag bara kan. Det är 11 veckor träning och det brukar vara tillräckligt med tid för att komma i bra form. Målen med tävlingen återkommer jag med efter anmälningstiden går ut, nu är det ca 2v kvar på den. Jag vill även passa på att tacka mina Chefer på jobbet Christian och Olof Ask på Nordiska Stålbyggen som har valt att sponsra mig med pengar till VM resan det uppskattas verkligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar