söndag 15 mars 2015

Sista Passet innan Götalands Mästerskapen +Film

Söndag 15/3-15 Pass 38

Knäböj: 235kg 250kg 260kg
Bänkpress: 150kg 160kg 165kg 170kg
Plankan, negativa benlyft

Kom i Onsdags på vad jag tror var problemen i min teknik samnt svagheten i mina lyft, vad jag tror då jag är inte särskilt kunnig så det är bara min egen analys. Sedan dess har jag börjat jobba på det, kanske inte riktigt rätt läge att börja mixstra. Marken kändes därför lite annorlunda i fredags, men det märks framförallt i böjen  skulle jag säga. Idag gjorde jag mina tekniskt sett bästa böjar enligt mig själv, den tekniska grejen var lätt att fixa men svagheten visade sig vid 250kg men både det lyftet och 260kg var ändå mina bästa lyft på dessa vikterna det syns skillnad från tisdagens lyft som var på samma vikter. Jag ser fram emot att efter tävlingen börja jobba på både tekniken och svagheten i böjen och marken på vikter som jag kan hantera bra och fortsätta att stega upp vikterma fram till SM. Bänken kändes väll okej tycker jag här fortsätter jag att jobba på rörligheten i ryggen, explosiviteten i starten känns sämmre men det känns som jag kan pressa igenom vikterna nu, innan tog det bara tvärstopp så var det kört tycker jag. Ingångsvikterna till tävlingen  tänker jag i nuläget 260kg i böj, 162.5kg i bänk och 325kg i mark, känns det riktigt bra på tävlingen kanske det läggs på 5kg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar