lördag 28 mars 2015

Riktigt explosiva Marklyft +FILM

Fredag 27/3-15 Pass 41

Marklyft: 6x265kg
Mark UB: 5x5x215kg
Militärpress: 3x7x70kg
Sälrodd, latsdrag, facepulls, hantellyft åt sidan, flyes, plankan, negativa benlyft, sidan med hantel

Verken vikten eller antalet repps är väl något märkvärdigt för att vara mig, men ändå är jag väldigt nöjd med första markpasset av 11. Varför? Jo det kändes som det var riktigt bra tryck, lyften var riktigt snabba och explosiva och vikten vägde ingenting. Jag kör aldrig rts bedömning men skulle jag gjort det hade jag sagt @7 (muskulärt). det var riktigt jobbigt konditionsmässigt men muskulärt borde det gått göra över 2 siffrigt kändes det som. Även tekniken kändes väldigt bra. Därefter körde jag 5x5 utan bälte på 215kg som också var plätt lätt, jag kör det som teknik träning. Militärpress är en riktig hat övning då jag till och med är starkare i hantelpress, men jag tänkte jag kör den fram till VM. Ända positiva var att jag pressade jämnare än vanligt efter att ha släppt på en låsning i ena skuldran i onsdags.Det är fruktansvärt kul att träna nu och motivationen är absolut på topp, längtar redan efter söndagens pass.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar