fredag 30 maj 2014

Fredag 30/5-14 Marklyft 3x310kg +Film Pass 68

Rygg/axlar

Marklyft: 3x310kg
Kronlyft: 3x315kg
Marklyft utan bälte: 5x235kg 5x216kg 5x200kg
Sittande Hantelpress: 6x28.5kg 6x33.5kg 6x38.5kg 4x43.5kg
Rygg/axlar: 150repps

Denna veckan har varit rolig att träna motivationen har varit bra och vikterna tycker jag med har varit bra så även idag. Marklyften 3x310kg gick lätt och enligt planen, och som jag har nämnt så gillar jag inte gissa repps men jag tror nog att det kan funnits 2repps kvar men absolute minst 1. Så jag är nöjd med den starten för marklyften. Kronlyften blev det lite hög starthöjd som jag får ändra till nästa vecka. Bälteslösa marken 5x235kg kändes och ser ut som att plocka upp två matkassar men kommer ändå höja sakta där då jag vill få en lång period bälteslösa och det är med bältet som räknas. Hantelpressen gjorde lite ont i ena axeln men stannade med en repp kvar där med. Jag är nöjd med känslan och vikterna för hela veckan så nu är det bara att fortsätta så. Och en grej till nu när jag inte går fullt så har kroppen känts fräsch efter varje pass, knappt ansträngd men det har varit fin träningsverk dagarna efter. Men det är en ovanlig känsla får se hur det blir nästa vecka med mera vikt på, längtar tills söndag så man får träna igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar