tisdag 27 maj 2014

Tisdag 27/5-14 Lowbar Squat Pass 66

Ben

Lowbar knäböj: 3x230 3x240 1x250
Highbar knäböj: 3x190 3x200 1x220
Highbar Pausböj: 3x170 3x161.5 3x153.5
Benspark/lårcurl: 75Repps

Jaha jag bröt min planering som jag skrev om direkt, jag såg startlistan till SM och konkuransen var hårdare än jag trodde. Det är två lyftare som jag tror är bättre än mig, en vet jag i alla fall. Och med highbar böj med bra teknik vet jag att jag inte klarar att utmana så jag tog en chansning och testade att lasta på i Lowbar med maxbrett grepp, för jag siktar på att göra så stor total som möjligt så får jag se vad det räcker till helt enkelt. Mer än så kan jag inte göra och förhoppningsvis kan jag få med mig några pb i alla fall. Åter till passet då det var längesedan jag körde lowbar och jag fick sluta med det för att jag fick ont i biceps men nu testade jag med maxbrett grepp, förväntningarna var inte så höga och innan var jag riktigt nöjd om jag klarade 3x230kg med en repp kvar. Men det kom lätt så jag tog 3x240kg och hade en repp kvar där med kändes det som. Jag gillar inte detta med att gissa repps, men jag ska testa att inte gå fullt för att försöka hålla mig fräsch. Jag hade inte fixat så bra saftys denna gång så jag lyfte bara vad jag var säker på att klara. Ska fixa bättre till nästa gång. Därefter blev det highbar böj utan att bryta med ryggen och det blev en 3a på 200 med bra teknik och en 1x220kg också. Jag är svag i dom musklerna man behöver för att finböja. Ligger lite filmer på instagram men på torsdag ska jag upp med dom på youtube med. Passet var riktigt roligt idag och jag är väldigt nöjd. Är både laddad och motiverad för sm nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar