söndag 25 maj 2014

Söndag 25/5-14 böj och bänkvarianter Pass 65

Ben/Bröst/triceps

Fl: Kedjeböj: 3x140+40 3x160+40 3x170+40
Fl: Pausböj: 3x160 3x152 3x144.5
Fl: Lowbar: 5x5x100
Tr: Kedjebänk: 3x120+40 3x117+40 3x114+40
Br: Bänk TNG: 3x140 3x136.5 3x133
Tr: Triceps: 100Repps

Kände mig ganska okej i kroppen idag trotts tävling igår, så jag tränade lite idag med. Jag ska testa att att inte gå maxtungt i något utan försöka ha en repp kvar eller några kg kvar. Jag har varit för bra på att köra slut på kroppen och hoppas på så sätt att kunna hålla mig fräschare. I böjen ska jag testa att köra mer tekniskt rätt får se hur mycket jag tappar, anledningen är framförallt att det kostar så jävligt i ryggen när det blir maxlyft och det sabbar för marken. Jag kommer även köra lätta lowbar böj med maxbrett grepp för att se om jag kan köra lowbar när jag håller maxbrett, den stilen passar mig mycket bättre då jag är mycket starkare i ryggen och baksidan. Ja helt enkelt det kommer bli en hel del trixande och tanken är långsiktig till dm i november hoppas jag antingen på att jag kör lowbar eller att jag kan vara så pass stark i rätt muskler så jag kan böja tekniskt korrekt i highbar. Jag körde med korrekt teknik idag och det blev blytungt o böja så men snygga lyft blev det och det fanns en repp kvar i alla setten. Bänkpressen gick bra och där fans minst en repp kvar i alla setten kanske lite mer jag har väldigt svårt att avgöra där, det blev inte för tungt i alla fall. Något nytt jag också testar i bänken är att jag ska andas mellan varje repp, jag brukar annars hålla andan så länge jag kan och reppa loss sedan när jag andas blir det blytungt. Detta testar jag för att allt ska bli likadant varje gång, så jag inte ibland gör fyra i ett andetag och nästa gång 3 osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar